П.Р. № 2 Складання первинних документів з обліку господарських операцій.


Практична робота №2.

Тема: Складання первинних документів з обліку                              господарських операцій.
Мета заняття: На підставі господарських операцій  заповнити первинні документи, вивчити вимоги до їх  оформлення, перевірки,  опрацювання та зберігання.
 Наочність:  бланки первинних документів.

Література.
1. Лишиленко О.В.Теорія бухгалтерського обліку, с.112-116, 139-144.
2. Шешина О.В. Теорія бухгалтерського обліку, с.24-28, 31-35

Питання до заняття.
1. Документування , його суть і значення.
2. Вимоги до оформлення документів.
3. Уніфікація і стандартизація документів.
4. Порядок перевірки та опрацювання документів.
5. Документообіг та його організація.
6. Організація зберігання документів.

  Завдання 1. В приватній агрофірмі «Колос», ідентифікаційний код за ЄДРПОУ  22315487 10 червня 20___р. отримано від  працівника  Рівного   Н.І.  500 грн. плату за придбане зерно кукурудзи. Головний бухгалтер – Бенько Р.О., касир – Сліпченко Т.Ю.  Оформити прибутковий касовий ордер №123.
 Завдання  2. В приватній агрофірмі «Колос» 12 червня  20__р  видано агроному Бідному М.А.  під звіт на відрядження 760 грн.  Підстава: посвідчення про відрядження №67 від 11 червня 20__р. Гроші видала касир Сліпченко Т.Ю. згідно представленого паспорта серії ІУ-СГ № 29678543, виданого Золочівським  РВВС 15.06.97р.  Оформити видатковий касовий ордер №73.
 Завдання3. Вивчити обов’язкові реквізити документів  та перевірити їх наявність у складених документах.                         
1. Обовязкові реквізити документів:
- назва підприємства, установи;
- назва документа (форми);
- код форми;
- дата і місце складання ;
- зміст господарської операції та її вимірники;
- посади,  прізвища і підписи осіб, відповідальних за здійснення господарської операції;
 Завдання 4. Перевірити, чи витримані наступні вимоги при складанні документів.
Вимоги до оформлення документів:
- документи складають в момент здійснення господарської операції або безпосередньо після її завершення;
- документи складають на бланках типових форм або спеціалізованих форм вручну або з використанням друкарської техніки;
- вільні рядки в документах прокреслюються;
- документи, які містять господарські операції, що суперечать чинному законодавству, до обліку не приймаються;
- помилки в первинних документах виправляються коректурним способом;
- виправлення в документах з обліку грошових коштів не допускаються.
 Завдання 5. Провести перевірку та опрацювання складених  документів згідно наступного порядку.
Порядок перевірки і опрацювання документів.
1. Перевірка по суті: господарської доцільності і законності операції.
2. Формальна перевірка, при якій встановлюють повноту і правильність заповнення всіх реквізитів документів, достовірність підписів посадових осіб.
3. Арифметична перевірка, при  якій перевіряються арифметичні підрахунки в документах.
Бухгалтерська обробка документів включає:
- таксування документів , що полягає в записі  у відповідних графах документа ціни і суми господарської операції;
- групування документів, що полягає в обєднанні однорідних за змістом первинних документів у групи і їх запис в групувальні відомості;
- контирування документів, що передбачає зазначення кореспондуючих рахунків.

Коментарі